Збірка українських пісень "Пісні Слобожанщини"


Покотилівська загальноосвітня школа  I-III  ступенів № 2
Харківської районної ради Харківської області





   Збірка українських пісень

 "Пісні Слобожанщини"


 


Харків 2016



Віють вітри, віють буйні

Віють вітри, віють буйні,
Аж дерева гнуться...
Ой як болить моє серце,
А сльози не ллються.

Трачу літа в лютім горі
І кінця не бачу,
Тільки тоді і полегша,
Як нишком поплачу.

Не поправлять сльози щастя,
Серцю легше буде,
Хто щасливим був часочок,
По смерть не забуде...

Єсть же люди, що і моїй
Завидують долі.
Чи щаслива та билинка,
Що росте на полі?

Що на полі, що на пісках,
Без роси на сонці?
Тяжко жити без милого
І в своїй сторонці!

ЦВІТЕ ТЕРЕН, ЦВІТЕ ТЕРЕН *
Цвіте терен, цвіте терен,
А цвіт опадає.
Хто в любові не знається,
Той горя не знає.
А я, молода дівчина,
Та й горя зазнала,
Вечероньки не доїла,
Нічки не доспала.
Ой візьму я кріселечко,
Сяду край віконця,
Іще очі не дрімали,
А вже сходить сонце.
Хоч дрімайте, не дрімайте –
Не будете спати,
Десь поїхав мій миленький
Іншої шукати.
* Останні два рядки кожного куплету повторюються двічі.  https://youtu.be/i5eakhK-FDE


ЧОМ ТИ НЕ ПРИЙШОВ *
- Чом ти не прийшов,
Як місяць зійшов,
Я тебе чекала.
Чи коня не мав,
Чи стежки не знав,
Мати не пускала?
- А коня я мав,
І стежку я знав,
І мати пускала.
Молодша сестра
(Бодай не зросла!)
Сідельце сховала.
А старша сестра
Сідельце знайшла,
Коня осідлала:
- Ой, їдь, братику,
До дівчиноньки,
Що тебе чекала.
Тече річенька
Невеличенька,
Схочу – перескочу.
Віддайте мене,
Моя матінко,
За кого я схочу.
Чом ти не прийшов? (3)
* Останні два рядки кожного куплету повторюються двічі.


Сонце низенько, вечір близенько
«Сонце низенько, вечір близенько,
Вийди до мене, моє серденько. (2)
Ой вийди, вийди та не барися,
Моє серденько розвеселиться.  (2)
Ой вийди, вийди, серденько Галю,
Серденько, рибонько, дорогий кришталю! (2)
Ой вийди, вийди, не бійсь морозу,—
Я твої ніженьки в шапочку вложу. (2)
Через річеньку, через болото
Подай рученьку, моє золото!  (2)
Через річеньку, через биструю
Подай рученьку, подай другую.  (2)
Ой, біда, біда, який я вдався,—
Брів через річеньку, та не вмивався. (2)
Ой завернуся та умиюся,
На свою милую хоч подивлюся».  (2)
«Ой не вертайся та не вмивайся,
Ти ж мені, серденько, й так сподобався. (2)
Ой там криниця під перелазом —
Вмиємось, серденько, обоє разом.  (2)
Моя хустина шовками шита —
Утремось, серденько, хоч буду бита. (2)
Битиме мати, знатиму, за що:
За тебе, серденько, не за ледащо!» (2)


ЗА ГОРОДОМ КАЧКИ ПЛИВУТЬ *
За городом качки пливуть,
Каченята крячуть...
Вбогі дівки заміж ідуть,
А багаті плачуть.
 
Вбогі дівки заміж ідуть
З чорними бровами,
А багаті вдома сидять
З кіньми та з волами.
«Ой чи чула, дівчинонько,
Як я тебе кликав,
Через твоє подвір'ячко
Сивим конем їхав?»
«Ой хоч чула, хоч не чула,
Не обзивалася:
Темна нічка-петрівочка,—
Вийти боялася!»   
«Ой не бійся, дівчинонько,
Не бійся нічого,
Бо я, хлопець молоденький,
Не зрадив нікого!»
«Ой не хоче твоя мати
Мене, бідну, знати,
Хоче собі багатую
Невістку шукати!»
«Нащо мені на подвір'ї
Воли та корови,
Як не буде в моїй хаті
Любої розмови!»
Ой десь гуде, ой десь грає,
Скрипка витинає:
Оце вдова своїй доні
Весілля справляє.        
Нехай знають, нехай знають,
Де музики грають,
Нехай знають, нехай знають,
Як бідні гуляють!
* Останні два рядки кожного куплету повторюються двічі. https://youtu.be/UzAANdfU9pY

В КІНЦІ ГРЕБЛІ ШУМЛЯТЬ ВЕРБИ
В кінці греблі шумлять верби,
Що я насадила...
Нема того козаченька.
Що я полюбила.
Ой немає козаченька,—
Поїхав за Десну;
Рости, рости, дівчинонько,
На другую весну!
Росла, росла дівчинонька
Та й на порі стала;
Ждала, ждала козаченька
Та й плакати стала.
Ой не плачте, карі очі,—
Така ваша доля:
Полюбила козаченька,
При місяцю стоя!
Зелененькі огірочки,
Жовтенькі цвіточки...
Нема мого миленького,
Плачуть карі очки!
* Останні два рядки кожного куплету повторюються двічі.


Грицю, Грицю, до роботи!
-Грицю, Грицю, до роботи! –
В Гриця порвані чоботи...
-Грицю, Грицю, до телят! –
В Гриця ніженьки болять...
-Грицю, Грицю, молотити! –
Гриць не здужає робити...
-Грицю, Грицю, врубай дров!
-Кахи, кахи: нездоров!
-Грицю, Грицю, роби хліб!
-Кахи, кахи: щось охрип...
-Грицю, Грицю, до Марусі!
-Зараз, зараз уберуся!
-Грицю, Грицю, хоч жениться?
-Не можу одговориться!
-Грицю, Грицю, кого взяти?
-Краще Галі не зіскати!
-Галю, серденько моє,
Чи ти підеш за мене?
-Стидкий, бридкий, не люблю
І за тебе не піду!
https://youtu.be/xFtHhFLl554


Ой на горі два дубки
Ой на горі два дубки,
Ой на горі два дубки, два дубки
Зібралися до купки.

Вітер дуба хитає,
Вітер дуба хитає, хитає
Козак дівку питає:

"Ой, дівчино, чия ти?
Ой, дівчино, чия ти, чия ти,
Чи вийдеш ти гуляти?"

"Ой не питай, чия я,
Ой не питай, чия я, чия я,
Як вийдеш ти – вийду я!

А я дочка мамчина,
А я дочка мамчина, мамчина,
Цілуватись навчена".

"А я в батька один син,
А я в батька один син, один син –
Погуляти хоч би з ким".   


Несе Галя воду
Несе Галя воду, коромисло гнеться,
А за нею Йванко як барвiнок в'
ється.

Галю, моя Галю, дай води напиться.
Ти ж така хороша, дай хоч подивиться

Вода у ставочку, пiди та й напийся,
Я буду в садочку, прийди подивися.

Прийшов у садочок, зозуля кувала,
А ти ж мене, Галю, та й не шанувала.

Стелися, барвiнку, буду поливати,
Вернися, Iванку, буду шанувати.

Скiльки не стелився, ти не поливала,
Скiльки не вертався ти не шанувала.







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Пісні до свята Масляної

Італійські музичні терміни

Легенди та міфи про музику